19 lut 2016

Bestsellery Empiku 2015 + ogłoszenia blogowe



Bestsellery Empiku wręczono już po raz 17. W kategoriach książkowych królowały kobiety. Katarzyna Bonda, Red Lipstick Monster, Nela Mała Reporterka, Paula Hawkins i Gayle Forman to zwyciężczynie tegorocznej edycji konkursu. Ranking najlepszych książek ubiegłego roku przygotowano na podstawie wyborów kilkudziesięciu milionów osób.


Najchętniej czytaną polską autorką została w tym roku, nazywana królową polskiego kryminału, Katarzyna Bonda. Zwycięstwo przyniósł jej „Okularnik”, kolejna po „Pochłaniaczu” część tetralogii „Cztery żywioły”. 


W kategorii literatura obca zwyciężyła debiutantka rekomendowana przez samego Stephena Kinga – Paula Hawkins. Jej pierwsza książka – „Dziewczyna z pociągu” wygrała m.in. z głośną „Uległością” Michela Houellebecqa czy bestsellerem Camilli Lackberg – „Pogromca Lwów”.

Gayle Forman już drugi rok z rzędu zwyciężyła w kategorii literatura dla młodzieży. „Wróć, jeśli pamiętasz” to kolejna część świetnie przyjętej powieści z nurtu Young Adult – „Zostań, jeśli kochasz”. 


„Zabawy z Nelą. Kurs poszukiwania przygód” to laureat kategorii literatura dla dzieci. W wieku czterech lat Nela postanowiła, że chce podróżować i nagrywać filmy. Dziś, ośmioletnia dziewczynka, ma na swoim koncie podróże przez Azję, Afrykę i Amerykę Południową, kilka książek oraz kilkadziesiąt reportaży i autorskich programów.


Ostatnia kategoria poświęcona była literaturze poradnikowej. Red Lipstick Monster – na co dzień Ewa Grzelakowska-Kostoglu to autorka najpopularniejszego w Polsce kanału kosmetycznego. Jej filmiki instruktażowe biją na Youtube rekordy popularności. W tym roku wydała swoją pierwszą książkę – „Red Lipstick Monster. Tajniki Makijażu”.

Bestsellery Empiku to nagrody dla najpopularniejszych książek, filmów, płyt, gier oraz czasopism minionego roku. Ranking najlepszych tytułów przygotowywany jest na podstawie wyborów kilkudziesięciu milionów osób, które dokonują zakupów w salonach Empik w całym kraju oraz sklepie internetowym Empik.com – każdy zakup to jeden głos w tym największym plebiscycie kulturalnym w Polsce. Podczas tegorocznej edycji konkursu nagrody zostały przyznane w 13 kategoriach: 5 książkowych, 3 filmowych, 2 muzycznych, multimedialnej oraz 2 prasowych. Odrębną kategorią jest Wydarzenie Roku.


________Ogłoszenia ważne i (bardzo) drobne________


Po pierwsze: jak pewnie część z was już wie, zdecydowałam się na założenie profilu na Instagramie. Link możecie znaleźć w prawej kolumnie bloga albo poprzez wyszukiwarkę w aplikacji. Szukajcie room_6277 i Natalii_Leny. Dopiero rozpoczęłam swoją działalność, więc zdjęć jest niewiele :) Chociaż portale społecznościowe traktuję raczej z przymrużeniem oka, to pomyślałam, że nic nie stracę, jeśli spróbuję. Taki eksperyment. Jeśli chcecie, możecie w komentarzach zostawić namiary na siebie i wasze ulubione profile IG, niech inni też je zobaczą! Oczywiście będzie mi bardzo miło, jeśli zechcecie mnie odwiedzić :)

Po drugie: w najbliższym czasie nadrobię wasze wpisy, zaległe odpowiedzi na komentarze i inne wiadomości. Absolutnie nie zapomniałam o was i waszych blogach, o swoim tym bardziej pamiętam - jak wiadomo, obowiązki same się nie wypełnią, recenzje nie napiszą, a książki nie przeczytają :)

Po trzecie: miłego dnia dla wszystkich czytających (i dla nieczytających też :) !

37 komentarzy:

  1. Dziwnym trafem żadnego z tych bestsellerów nie czytałam, ale "Okularnika" i "Dziewczynę z pociągu" mam w planach :-)
    Instagram to moje siedlisko :D Znalazłam Cie i mam Cię na oku ;-)
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mnie udało się przeczytać Wróć, jeśli pamiętasz oraz Dziewczynę z pociągu. Okularnika mam w planach, bo pierwszy tom był dość interesujący, by zachęcić mnie do kontynuacji.

      Usuń
  2. Muszę w końcu sięgnąć po ,,Okularnika", który od dawna na mnie czeka, czytałam tylko ,,Pochłaniacza".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również czytałam Pochłaniacza, Okularnika mam na półce i czeka, czeka, czeka... :)

      Usuń
  3. Powiem szczerze, że nie czytałam ani jednej z tych książek, chyba muszę nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno nic nie stracisz:) Też chciałam założyć konto na Instagramie, tym bardziej, że nie mam fb, ale cały czas mi jakiś błąd wyskakuje:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ciekawe dlaczego? Ja na szczęście dość szybko rozgryzłam "z czym to się je" :)

      Usuń
  5. Wygrały te pozycję które pragnę przeczytać, może oprócz tej literatury dla dzieci- nie ciągnie mnie do tego typu książek.
    Zaraz zajrzę na podane kona c:
    twirling-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż lubię książki podróżnicze, to jednak wolę doroślejszą odsłonę :)

      Usuń
  6. Już Cię znalazłam na Instargramie :)
    Katarzyna Bonda zdecydowanie zasłużyła na wygraną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okularnika mam do nadrobienia, ale bazując na Pochłaniaczu, mogę powiedzieć, że domyślam się, dlaczego drugi tom tak zabłysnął.

      Usuń
  7. Nie czytałam żadnej z tych pozycji, ale koniecznie muszę sięgnąć po Dziewczynę z pociągu ;) Ta książka "chodzi" za mną już od długiego czasu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam i choć nie dorosła do tego całego szumu, to i tak nie żałuję lektury - w niektórych momentach wręcz nie mogłam się oderwać.

      Usuń
  8. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale skoro wygrały to muszą być dobre ;) W planach mam tylko ''Wróć do mnie'' ze względu na to, że mam pierwszą część a słyszałam, że to właśnie druga jest dużo lepsza.
    Też się zastanawiam nad instagramem, ale nie wiem czy to by wypaliło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci, że drugi tom bardziej mi się podobał i jeśli ktoś przeczytał pierwszą część, to zdecydowanie powinien sięgnąć po "Wróć" - świetne uzupełnienie historii.

      Usuń
  9. Już obserwuję Twojego Instagrama :D Fajnie, że założyłaś tam konto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, jak długo tam wytrzymam, ale na razie bardzo mi się podoba :))

      Usuń
  10. U mnie dzisiaj też w pis o empiku. Na blogu jak widzę nie tylko ja mam zaległości. Ostatnio borykam się z problemami, ale już powoli też wracam do blogosfery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wir pracy i zajęć pozablogowych potrafi dać w kość i pożreć całą uwagę - na szczęście takie sytuacje nie trwają wiecznie :)

      Usuń
  11. Z wygranych czytałam tylko Nelę ( moja córka to fanka tej małej podróżniczki), Dziewczyna z pociągu czeka na półce, jakoś nie mogę się zebrać w sobie, tak samo mam z Bondą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o Bondę, to zebrałam się i przeczytałam pierwszy tom, teraz zbieram się do Okularnika, skoro to taki chwalony i nagradzany tytuł :)

      Usuń
  12. Cieszę się z przyznanych nagród :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam jeszcze niestety żadnej z nagrodzonych książek. Mam sporo do nadrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że każdy z autorów zasłużenie dostał nagrodę.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Red lipstick monster Tajniki makijażu mój nalepszy poradnik roku 2015.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie oglądałam tej gali, miałam ciekawą lekturę no i ... sama rozumiesz:)
    Wiem jednak, ze chcę się zapoznać z lekturami Katarzyny Bondy, może i mnie porwie?!
    Pozdrawiam Justyna z książko miłości moja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochłaniacz był interesujący, choć w niektórych momentach ilość wątków i bohaterów potrafiła przygnieść :) Ciekawi mnie, jakie wrażenie zrobi o wiele potężniejszy objętościowo Okularnik.

      Usuń
  17. "Wróć jeśli pamiętasz" mnie nie zachwyciło i moim zdaniem było dużo gorsze od pierwszej części. A książki Ewy jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie drugi tom wspominam z większym entuzjazmem :)

      Usuń
  18. Fajna gala, chciałoby się tam być. Ja niestety musiałam zadowolić się transmisją w tv. Dzięki empikowi uzupełniłam swoją listę książek, które warto przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też musiała wystarczyć transmisja - może kiedyś się uda :)

      Usuń
  19. Koniecznie muszę przeczytać jakąś książkę Bondy, mam poradnik RedLipstickMonster i jestem z niego nawet zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam kilka filmików RLM i w sumie ciekawi mnie, jak spisała się w poradniku :)

      Usuń
  20. Bestsellery Empiku już widziałam i zgadzam się ze wszystkimi nagrodami w 100%. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  21. To nie tak, że mam jakiś większy problem ze zwycięzcami, ale ... te wybory też mnie nie zachwycają. :P Sama nie wiem. Trochę to było wszystko do przewidzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygrały najchętniej kupowane tytuły; przyznam szczerze, myślałam, że inne książki były chętniej kupowane.

      Usuń