28 lis 2015

Coffee and Book Box - nowa subskrypcja książkowa w Polsce?

[źródło]
Testowałam już Owlcrate, testowałam EpikBoxa, a niedługo, być może, na rynku pojawi się kolejna okazja do testowania - tym razem w wersji dla nieco starszych czytelników. Mowa o subskrypcji Coffee and Book Box.

Wiele z was entuzjastycznie zareagowało na opisywane przeze mnie literackie pudełka, choć niektórzy wyrazili nadzieję, że pojawi się też edycja zawierająca nie tylko powieści młodzieżowe. Dla tych osób mam dobrą wiadomość - jeśli powiedzie się zbiórka na portalu Wspieram.to, będziemy mieli możliwość obcowania z dobrą lekturą oraz dobrą kawą.

Trzeba przyznać, że już na wstępie zamysł pudełka działa na wyobraźnię: aromat świeżo parzonej kawy w połączeniu z zapachem nowej książki... Nie wiem jak dla was, ale dla mnie brzmi magicznie. No, może z małym odstępstwem na herbaty i gorącą czekoladę :)

Poniżej znajdziecie więcej informacji i przydatne linki, dowiecie się także, dlaczego pomysłodawca akcji rusza ze swoim start-upem za pośrednictwem finansowania społecznościowego.

Kilka słów od założyciela: czym jest Coffee and Book Box?


Przeglądając całkiem niedawno poranną prasę, natrafiłem na artykuł dotyczący czytania książek przez nasze polskie społeczeństwo. Byłem mocno zaskoczony podanymi statystykami, z których wynikało, iż zaledwie 10 procent Polaków regularnie kupuje i czyta książki w papierowej formie. Coraz więcej z nas czyta na ekranach swoich komputerów i to nie tylko książki ale również prasę. Zaledwie kilka stron dalej podane były inne dane, z których wynikało, iż ponad 75 procent Polaków spożywa kawę, aby się obudzić lub zrelaksować. W tym momencie spojrzałem na kubek ulubionej kawy stojącej tuż obok prasy oraz stertę książek, których fabuła wciągnęła mnie przez ostatni miesiąc i postanowiłem przypomnieć Polakom magiczne chwile spędzane z dobrą lekturą i kubkiem pysznej kawy w ręce. Kto wie, może chociaż w minimalnym stopniu mój projekt przyczyni się do zwiększenia statystyk wśród Polaków w kwestii czytania książek. Przejdźmy więc do bliższego opisania mojego pomysłu na box z kawą i książką.

Zapewne spotkaliście się z pudełkami dostarczanymi co miesiąc do domu jak np.: CudMiód czy kosmetyczny beGlossy. Subskrypcje te cieszą się coraz to większym zainteresowaniem w Polsce, mimo iż sam pomył w świecie jest dość młody ale jak najbardziej wpisujący się w najnowsze trendy i zyskujący na ogromnej popularności. Jak wspomniałem już wyżej moja propozycja to box z kawą i książka. W pewnym sensie box 
jest innowacyjny, gdyż przed nami nikt w świecie nie wpadł na pomysł sprzedaży kawy i książki razem w modelu subskrypcyjnym. Wy jako pierwsi macie okazję tego doświadczyć. W najlepszym wydaniu oczywiście! Celem projektu Coffeeandbookbox jest dostarczenie świeżo palonej kawy z lokalnych mikro palarni, co daje im dostęp do klientów na terenie całego kraju a Wam dostęp do najlepszych, staranie wyselekcjonowanych kaw. Książka jest dopełnieniem momentu a zarazem jego kluczowym elementem. Wierzymy, że kawa jest jednym z największych na świecie i najbardziej przystępnych luksusów, dlatego chcemy wnieść taki luksus również do Twojego domu. Być może masz już swoją ulubioną kawę, a może tak jak spora część naszego społeczeństwa po prostu pijesz jedną z kaw dostępnych w sklepach nie zastanawiając się nad jej smakiem, aromatem oraz wyjątkowym zapachem. Dzięki nam, moment przygotowania oraz picia kawy diametralnie się zmieni. Poznasz zupełnie nowe doznania smakowe, a aromat i zapach napoju będzie długo unosił się w powietrzu Twojego domu. Do tego wszystkiego dobra i wciągająca książka – takie połączenie zapewni Ci pełen relaks, chwilę tylko dla siebie i odcięcie się od otaczającego Cię wokół świata i codziennych problemów.

Jak to działa?

Coffeeandbookbox działa na zasadzie subskrypcji. Otrzymujesz boxa przez miesiąc, 3 lub 6 zawsze w określonym terminie (pierwszy tydzień danego miesiąca). W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Za każdym razem masz szansę spróbować innej świeżo palonej, wyselekcjonowanej i dostarczonej przez współpracujące palarnie kawy z całego kraju. Również za każdym razem masz szansę doświadczyć niezwykłej przygody jaką jest czytanie najlepszej książki.


Co znajduje się w boxie:
- kawa,
- książka,
- drip + filtry,
- magnes z instrukcją,
- np.: ręcznie robiona zakładka/podkładka pod kubek,
- sygnowany kubek,
- inne.
Zawsze będzie to minimum 3 pełnowartościowych produktów.








Na cenę boxa składa się:
- kawa,
- książka,
- pudełko,
- bibuła,
- obrandowanie,
- wypełniacz,
- konfekcjonowanie,
- wysyłka,
- dodatkowy produkt/produkty.

Dlaczego crowdfunding?

Zdecydowałem się na crowdfunding, ponieważ nie jestem w stanie samodzielnie niestety uzbierać minimalnej kwoty, aby ruszyć z realizacją projektu jeszcze przed świętami. W końcu to magiczny okres, kiedy chętniej choć na chwilę zatrzymujemy się w codziennym biegu, siadamy przy kominku lub w zaciszu własnego domu z głową pełną refleksji, z kubkiem kawy w ręku, a dzięki nam także z książką, która mamy nadzieję zmotywuje Was do znalezienia większej ilości czasu również po świętach na takie wyjątkowe chwile tylko dla siebie, dla przepysznej kawy i dobrej lektury. 

Linki warte uwagi

Wywiad dla Magazynu Przestrzeń [KLIK]
Strona C&B Box na Facebooku [KLIK]
Strona C&B Box na Instagramie [KLIK]
Jeszcze więcej informacji oraz wsparcie akcji [KLIK]


24 komentarze:

  1. Książka i kawa w subskrypcji? Me gusta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ..to by się jeszcze opcja z herbatą przydała, nie pogardziłabym, bo i to lubię :)

      Usuń
  3. Uwielbiam <3
    Już mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety to nie dla mnie, bo nie znoszę kawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka z kawą w zestawie brzmi świetnie. Muszę zastanowić się nad zamówieniem takiego box'a ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam, że jedną z opcji na Wspieram.to jest otrzymanie limitowanej edycji boxa.

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł na pewno ciekawy. Gdybym pisała kawę to poczułabym się skuszona.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już gdzieś o takich boxach. Ten jest bardziej kuszący niż poprzedni, z jakim się spotkałam , ale i tak chyba wolę bibliotekowe egzemplarze ;)

    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy pomysł, ja jednak nie jestem wielką fanką kawy więc nie zapiszę się na tego boxa. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może autor pomyśli w przyszłości o nie-kawoszach? :)

      Usuń
  10. Kawa i książka to bardzo dobre połączenie, podoba mi się ten projekt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie spotkałam się jeszcze z czymś takim, ale podoba mi się, Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  12. Doskonały pomysł na boxa i mam nadzieję, że Twórca znajdzie na niego fundusze :) Kawa + książka to mój ulubiony zestaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa, herbata, czekolada, ja akurat jestem wszystkopijąca :) I prawie wszystkoczytająca :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy pomysł na tego typu boxa, wypada tylko życzyć autorowi powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł. Pomyślimy o tym. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł :) Z wielką chęcią będę mu się przyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, że wiele osób czekało na taki właśnie box, sama mam na niego ochotę, bo uwielbiam kawę:) Staram się zawsze kupować inną, kubki i filiżanki również ubóstwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim przypadku brzmi to jak idealny box dla ciebie :)

      Usuń