21 sie 2015

Książki i portale społecznościowe z Fleur Noir, czyli Social Media Book Tag

żródło

Dziś kolejna porcja blogowych pytań i odpowiedzi znanych także jako „tag”. Nominację otrzymałam od Fleur Noir z bloga [W królestwie słów/Carpe Books], za co bardzo dziękuję. Potrzebowałam chwili, żeby „wgryźć się” w ten tag, ale potem było już z górki :)

Social Media Book Tag 


1. Twitter - twoja ulubiona krótka książka


Zazwyczaj sięgam po opasłe tomy, więc znalezienie krótkiej książki nie jest takie łatwe. Zdecydowałam się na „Przekleństwa niewinności” Jeffreya Eugenidesa. Wiem, że blisko 240 stron to nie jest znowu tak mało, ale powieść jest kapitalna i był to pierwszy tytuł, który przyszedł mi do głowy, gdy pomyślałam o „twitterowym” pytaniu. W [RECENZJI] możecie przeczytać, jak wielkie wrażenie na mnie zrobiła.

2. Facebook - książka, którą każdy przeczytał i poczułaś presję, aby ją przeczytać

Ostatnio miałam tak z „Girl on the Train”, czyli „Dziewczyną z pociągu”. O moich wrażeniach możecie przeczytać [TUTAJ]. Książka za granicą jest wielkim hitem, szykuje się ekranizacja i naprawdę miałam wrażenie, że już każdy ją przeczytał.

3. Tumblr - książka, którą przeczytałaś zanim to było popularne

Hmm… „A Court of Thorns and Roses” Maas, „All the Bright Places” Niven, „Oddam ci słońce” Nelson, po które sięgnęłam zaraz po premierze anglojęzycznego wydania. Warto było, bo wszystkie są świetne.

4. Myspace - książka, która nie pamiętasz czy ci się podobała czy nie

Przeglądałam swoją wirtualną półkę „przeczytane” i w oko wpadł mi tytuł „Supersmutna i prawdziwa historia miłosna” Gary’ego Shteyngarta. Oceniłam go nieźle, pamiętam bardzo ogólny zarys fabuły, ale w gruncie rzeczy nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej.

5. Instagram - książka tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie

Piękne/interesujące okładki to temat-rzeka. Poniżej zamieszczę kilka grafik z grupy tych, które w ostatnim czasie skradły moje serce, mam nadzieję, że wam też się spodobają :) Niektóre są po prostu ładne, a inne… upiorne.










6. Youtube - książka, której chciałabyś zobaczyć ekranizacje

Mam kilka takich tytułów. Wiadomo, ekranizacje nie zawsze spełniają pokładane w nich oczekiwania, ale gdyby była pewność, że ekipa filmowa się spisze, to chętnie obejrzałabym następujące filmy: „A Court of Thorns and Roses” Sarah J. Maas, „Confess” Colleen Hoover, trylogię „Przegląd Końca Świata” Miry Grant, serial kryminalno-paranormalny w oparciu o serię „Dora Wilk” Anety Jadowskiej, „Las zębów i rąk” Carrie Ryan, „Szczygła” Donny Tartt...

…wiem, wiem, że miałam wybrać jeden tytuł. Wybaczcie :)

7. Goodreads/Lubimyczytać - książka, którą polecasz wszystkim

To zależy, czego szuka dany czytelnik :) Jeśli ktoś poda ulubiony gatunek czy ulubionego autora, to wtedy mogę coś polecić z tej puli. Właściwie nie mam jednej książki dla każdego.

22 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy tag i interesujące odpowiedzi :) Pozdrawiam
    ksiazkomiloscimoja.blog spot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm większości powieści, o których mówisz w ogóle nie znam, jednak co do "Przekleństw niewinności" muszę Cię poprzeć - genialna książka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część z nich pojawi się w Polsce, więc będzie okazja, by je poznać :)

      Usuń
  3. Świetny jest ten TAG, no i oczywiście świetne odpowiedzi ;) Wiele tytułów książek nie znam, ale będę musiała z niektórymi się zapoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz miała ku temu okazję :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny TAG. Aż sama zastanawiam się, jakbym mogła odpowiedzieć na te pytania... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe odpowiedzi ;)
    Okładka książki "Passenger" jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co wiem, książka chyba pojawi się w Polsce nakładem Wydawnictwa Otwarte i mam nadzieję, że oprawa graficzna będzie równie piękna :)

      Usuń
  6. Fajny tag, chociaż nie mam pojęcia czy podołałabym wszystkim pytaniom. Muszę przyznać, że wybrane przez ciebie okładki rzeczywiście mają w sobie to coś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz widzę taki tag.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natykam się na różne tagi, ale akurat ten spotykałam nieczęsto.

      Usuń
  8. Okładki ślicznie. „A Court of Thorns and Roses” muszę przeczytać. Mam nadzieję, że szybko pojawi się w polskich księgarniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo zapowiadało, że ACOTAR na pewno pojawi się w Polsce - pytanie tylko: kiedy?

      Usuń
  9. Mam nadzieję, że zobaczymy kiedyś Maas na wielkim ekranie, bo i ja mam na to przeogromną ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tagi są ciekawe głównie dlatego, że pozwalają poznać bliżej sylwetkę blogera ;) Sama nie uczestniczę w takich zabawach bo zwyczajnie brakuje mi czasu na udzielenie odpowiedzi, ale lubię poczytać posty innych :) Ot, takie lenistwo ;)
    Czytasz wiele książek w oryginalnej wersji językowej więc przy większości nie wiedziałam o czym piszesz, ale podobają mi się okładki. Szkoda, że u nas takich nie ma...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, szkoda, że niektórych nie ma i pewnie nigdy się nie pojawią... Ale podobno "Uprooted" pojawi się w niezmienionej szacie graficznej, co mnie bardzo cieszy.

      Usuń
  11. Ciekawa zabawa. O jednym z tych portali nawet nie słyszałam.
    Faktycznie trudno znaleźć jedną książkę, która mogłaby się spodobać wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co za trudny tag.. większości mediów społecznościowych nie znam, wiec nie potrafiła bym dopasować do nich książki. .. ale te okładki które pokazałaś spowodowały, że podczas oglądania moja szczęka poddała się grawitacji... ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej z wspomnianych przez Ciebie książek nie czytałam, jednak okładki, które pokazałaś są cudne ♥ Mam nadzieję, że jakieś wydawnictwo zainteresuje się wydaniem After the woods lub Six of Crows w oryginalnej okładce :)
    PS. Nominowałam Cię do Liebster Blog Awards :) http://czytanie-chwile-rozkoszy.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html#more

    OdpowiedzUsuń
  14. Śmieszny tag :) Fajne odpowiedzi, nie znam większości książek, o których piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie zrobiłaś ten tag :D Zamówiłam sobie w bibliotece aż „Przekleństwa niewinności” - zobaczymy, czy mi się spodoba ;) Okładki, jakie wybrałaś, też w dużej mierze wpadają w mój gust - a ten The Mirror King? Może śnić się po nocach! Ciekawe, czy fabuła opowieści jest równie ciekawa? Idę czytać dalsze recenzje, które miałaś podlinkowane w tym tagu ;)

    OdpowiedzUsuń