3 paź 2014

After Confess, czyli stos i doniesienia - fenomen Anny Todd najwyraźniej dotrze do Polski oraz kilka słów o nowej powieści Colleen Hoover

Oto stos. A właściwie połowa stosu. Drugą część obecnie kompletuję - znaczy to tyle, że czekam, aż poczta dostarczy do mnie paczki. Widzicie na poniższym zdjęciu tytuły, które was interesują? A może są wśród nich książki szczególnie warte polecenia? Mam cichą nadzieję, że żadna z nich mnie nie rozczaruje :) .


Od lewej:


,,Swoją drogą" - Tomek Michniewicz [zakup własny]

,,NOS4A2" - Joe Hill [zakup własny]

,,W powietrzu" - Inga Iwasiów [zakup własny]

,,Rogi" - Joe Hill [zakup własny, upolowany na półce z przecenionymi książkami w Matrasie. Zapłaciłam całe 14,90 zł :) ]

,,Najpiękniejsza dziewczyna w mieście" - Charles Bukowski [zakup własny]

,,Otwórz oczy, zaraz świt" - Mateusz Czarnecki [wygrana w konkursie]

,,Carrie" - Stephen King [wygrana w konkursie]

,,Podróże z Charleyem" - John Steinbeck [zakup własny]

,,Dolina mgieł i róż" - Agnieszka Krawczyk [od Lubimyczytac.pl]

,,Wieczna wiosna" - Katarzyna Zyskowska-Ignaciak [od Lubimyczytac.pl]

,,Dolores Claiborne" - Stephen King [zakup własny]


,,Miasteczko Salem. Wersja ilustrowana" - Stephen King [zakup własny, w końcu! Trochę się naszukałam i upolowałam za przyzwoitą cenę i w idealnym stanie :) ]

,,Śladami Steinbecka" - Geert Mak [zakup własny]

,,Zaginiona dziewczyna" - Gillian Flynn [zakup własny. Powieść czytałam dość dawno temu. Teraz stwierdziłam, że warto do niej wrócić. Zakończenie wgniata w fotel.]


,,Egzorcyzmy Dory Wilk" - Aneta Jadowska [zakup własny]

,,Grona gniewu" - John Steinbeck [zakup własny]


,,Na wschód od Edenu" - John Steinbeck [zakup własny]


Ciąg dalszy nastąpi...
  
~~***~~

A teraz zajrzyjmy do najnowszych doniesień ze świata New Adult.

Znana i lubiana przez wiele czytelniczek Colleen Hoover, za pośrednictwem portalu USA Today ujawniła niedawno okładkę do swojej najnowszej powieści. [TUTAJ] znajdziecie oryginalny post. Premiera ,,Confess" zaplanowana jest na 10 marca 2015 roku. A jak prezentuje się opis powieści? Oto moje tłumaczenie:

Nowa powieść Colleen Hoover, autorki międzynarodowych bestsellerów - historia o ryzykowaniu wszystkiego dla miłości i odnajdywaniu swojego serca gdzieś pomiędzy prawdą a kłamstwami.

Strona FB autorki
Auburn Reed ma już zaplanowane całe życie. Jej cele są w zasięgu wzroku i nie ma miejsca na błędy. Jednak kiedy dziewczyna wchodzi do galerii sztuki w Dallas w poszukiwaniu pracy, nie spodziewa się, że znajdzie tam głębokie zainteresowanie enigmatycznym artystą, Owenem Gentry.

Po raz pierwszy Auburn decyduje się podjąć ryzyko i posłuchać głosu serca, tylko po to, by odkryć, że Owen skrywa kilka dużych sekretów. Wielka część jego przeszłości może zniszczyć wszystko, co ma znaczenie dla Auburn. Jedynym sposobem, by do tego nie dopuścić, jest rozstanie z Owenem.

Ostatnią rzeczą, jaką chce Owen, jest utracenie Auburn, jednak nie potrafi przekonać dziewczyny, że prawda jest czasem tak subiektywna jak sztuka. By uratować ich związek, będzie musiał wyznać wszystkie swoje sekrety. Jednak w tym przypadku spowiedź może być bardziej niszcząca niż rzeczywisty grzech...


 ~~***~~

Pozostając jeszcze w klimatach New Adult... 

Nie wiem, czy pamiętacie - dość dawno temu pisałam o zjawisku fanfiction, jeden akapit poświęcając Annie Todd i jej serii ,,After". [TUTAJ] możecie o tym przeczytać, może to rozjaśni wam, dlaczego ciągle i przez wielu określana jest ona mianem ,,fenomenu". Historia została już przerobiona tak, by bohaterowie byli w stu procentach fikcyjni. Teraz jest to po prostu powieść utrzymana w klimatach New Adult, określana na okładce mianem ,,wersji poprawionej i rozszerzonej".

Na nowo poprawione i rozszerzone! Fanfiction Anny Todd, ,,After", zyskało ponad miliard odsłon i zachwyciło czytelników na całym świecie. Poznaj książkę, o której w sieci mówią  wszyscy! 

Był czas, zanim Tessa poznała Hardina i jest wszystko, co wydarzyło się potem. Życie już nigdy nie będzie takie samo. #Hessa

Tessa to dobra dziewczyna, która w rodzinnym mieście związana jest ze słodkim, godnym zaufania chłopakiem. Ma kierunek, ambicję i matkę, która zrobi wszystko, by Tessa taka pozostała. Jednak ledwie dziewczyna wprowadza się do akademika, a już wpada na Hardina. Chłopak, ze swoimi zmierzwionymi brązowymi włosami, zarozumiałym brytyjskim akcentem, tatuażami i kolczykiem w wardze, jest słodki na swój sposób i zupełnie inny niż faceci, do których Tessa przywykła.

Jednak Hardin jest również niegrzeczny - nawet do punktu, w którym staje się okrutny. Tessa powinna nienawidzić go za taką postawę - i robi to. Przynajmniej do momentu, w którym znajduje się z nim sam na sam w jego pokoju. Jest w Hardinie coś niespokojnego, co kusi Tessę. Gdy dochodzi do pocałunku, w dziewczynie rozpala się pasja, której do tej pory nie znała.

W jednej chwili będzie jej powtarzał, że jest piękna, a w drugiej będzie upierał się, że nie jest dla niej odpowiedni. I zniknie... tylko po to, by znów wrócić. Pomimo lekkomyślnego sposobu, w jaki ją traktuje, Tessa próbuje sięgnąć głębiej i znaleźć prawdziwego Hardina pod wszystkimi jego kłamstwami. 

Ale przecież Tessa już ma idealnego chłopaka, więc dlaczego stara się tak mocno, by przezwyciężyć własną urażoną dumę i uprzedzenia Hardina odnośnie takich dziewczyn jako ona?

Może to po prostu... Miłość?  

Okładka amerykańskiego wydania...

             
                    
 ...to z kolei wersja brytyjska.

Dlaczego znów o tym piszę? Ponieważ przeglądając oficjalną stronę serii ,,After" natrafiłam na zakładkę wydania obcojęzyczne. Ku mojemu zaskoczeniu, na liście już widnieje planowane polskie wydanie! Zgodnie z danymi na stronie [AFTER], prawa do wydania powieści w naszym kraju zakupiło Wydawnictwo Znak.

38 komentarzy:

  1. Zacny stosik godny pozazdroszczenia :) Przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To świetna wiadomość! Wiem, że jak o czymś piszesz to nie bez powodu i dlatego będę polować na książkę Todd. Zapowiada się świetnie. Hoover oczywiście też mnie interesuje, ale wydanie u nas pewnie potrwa z rok...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Todd mnie ciekawi ze względu na ten szum, jaki wokół niej panuje - fanek ma mnóstwo, prawa do filmu sprzedano, jak książka jeszcze była w powijakach, ilość odsłon również powala... Bestsellerowa ciekawostka z tego ,,After", a ja chcę się przekonać, jakie z tego New Adult :).

      Usuń
  3. Jest czego zazdrościć - miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Wydawnictwo Znak,więc bardzo się cieszę, że to właśnie oni zakupili prawa do książki. :) Hoover też uwielbiam, więc kolejna cudowna wiadomość, tylko przyznam, że anglojęzyczne wydanie książki jest okropne. Co do stosiku. Już od dawna chciałam poznać twórczość pani Katarzyny Zyskowskiej - Ignaciak i Agnieszki Krawczyk. Czekam więc na recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieczną wiosnę już przeczytałam, teraz jestem w trakcie spisywania swoich wrażeń. Odczucia mam bardzo pozytywne, najpóźniej za kilka dni recenzja powinna się ukazać na LubimyCzytać i blogu.

      Usuń
  5. Książkę Bukowskiego mam także ja i jestem niesamowicie ciekawa lektury, bo będzie to moja pierwsza jego książka. "Carrie" polecam gorąco, jedna z najlepszych książek Kinga, którego nieskrycie uwielbiam! "Egzorcyzmy Dory Wilk" jeszcze przede mną, jak na razie przeczytałam dwa tomy tej serii i lubię ją choć szału nie ma. I oczywiście ciekawa jestem Hoover :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To także będzie moje pierwsze spotkanie z Bukowskim. Aż mam ochotę powiedzieć ,,nareszcie!" :). Długo się do tego przymierzałam, a skoro wyszły wznowienia... Grzech nie skorzystać. Jeśli chodzi o Dorę, to polubiłam serię, choć mam nadzieję, że Egzorcyzmy zmyją złe wrażenie z poprzedniego tomu.

      Usuń
  6. Gwarantuję Ci, że wszystkie trzy "Kingi" Cię nie rozczarują. Szczególnie "Dolores Claiborne". To książka bez rozdziałów, ale czyta się jednym tchem. Poza tym koleżanka bardzo polecała mi "Rogi" (nota bene syna Kinga), więc myślę, że można jej ufać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinga wytrwale kompletuję - jeszcze w drodze do mnie jest Bastion :). Z tego co słyszałam, to faktycznie tych tytułów nie ma się co obawiać. Rogi skusiły mnie dobrymi opiniami, niską ceną no i zbliżającą się ekranizacją.

      Usuń
  7. A cóż to za ilustrowane wydanie Kinga? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co zdążyłam się zorientować, posiada ono kilka fotografii utrzymanych w klimatach powieści plus dołączono dwa opowiadania związane z Miasteczkiem Salem, wstęp napisany przez Kinga, sceny usunięte z maszynopisu i bodajże alternatywne zakończenie :) .

      Usuń
  8. Zaciekawiłaś mnie tą książką After. A od dawna już mi się marzy poznanie prozy Steinbecka, tylko że zawsze , gdy już mam zamówić "Na wschód od edenu" rezygnuję, bo ta książka jest zawsze strasznie droga:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, książki Steinbecka nie należą do najtańszych i czasem jest problem z ich dostępnością. Jednak czuję, że będą warte poświęconych pieniędzy i czasu :) .

      Usuń
  9. Piękny stos:) Nie czytałam żadnej z książek, więc czekam na recenzje. Będę czekać na książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadowskiej zdzierżyłam jeden tom i więcej rady nie dam. Okropność... King nadal przede mną, ale mam zamiar zapoznać się z jego twórczością. Udanego czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Jadowska przypadła do gustu, choć nie powiem, sama Dora ma kilka wad, które paskudnie wyszły we ,,Wszystko zostaje w rodzinie". Mam nadzieję, że w ,,Egzrocyzmach..." będzie lepiej.

      Usuń
  11. Toż to stosisko ! I widzę kilka bardzo ciekawych tytułów ;) czytałam tylko "Rogi" i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, cudowny stos! Pięknie się prezentuje. Czytałam tyko "Carrie" Kinga i bardzo mi się podobała :).
    Miłego czytania życzę! :)

    http://czytanie-moja-milosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam do tej pory jakie wrażenie zrobiła na mnie "Zaginiona dziewczyna" - świetna pozycja.

    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się zgadzam. Czytałam pożyczoną ,,Zaginioną..." i po skończonej lekturze nie dowierzałam, że tak to autorka załatwiła. Dlatego musiałam zdobyć egzemplarz tej powieści na własność i przeczytać ją jeszcze raz - przeżyję nawet filmową okładkę :)

      Usuń
  14. Bukowski, "Grona Gniewu" oraz "Śladami..." autora tych poprzednich - zabrałabym Ci z tego stosu na swój (:

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyjemnej lektury! :) "Hopeless" okazało się niezłą lekturą, ale nie porwała mnie za bardzo. Niemniej na pewno dam jeszcze szansę autorce, bo warto. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :).
      ,,Hopeless" to taka czysto nastoletnia powieść, po 5 powieściach Hoover muszę powiedzieć, że z dorosłymi radzi sobie o wiele lepiej (Maybe someday, Ugly love), więc możesz spróbować dać jej jeszcze szansę.

      Usuń
  16. Widzę moją ulubioną książkę Kinga - Dolores Claiborne, która zrobiła na mnie niesamowite wrażenie :) Miasteczko Salem i Carrie też miło wspominam :) Pięknie prezentują się książki Steinbecka :) Życzę miłej lektury i czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam na temat Dolores dużo pozytywnych opinii, dlatego sama nie mogę się doczekać, aż znajdę dla niej czas. Steinbeck - oj tak, pięknie wygląda. Podobno zawartość jest równie niezwykła :).

      Usuń
  17. No na nudę w najbliższym czasie narzekać na pewno nie będziesz ;)
    Miłego czytania! ;)

    Wieści wydawnicze niezmiernie cieszą, i to jak ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie będę, a to i tak dopiero połowa (no, może 3/4) :) .

      Usuń
  18. Z Twojego stosu czytałam jedynie "Carrie" (nie rzuciła na kolana) i "Zaginioną dziewczynę", która z kolei absolutnie mnie zachwyciła. Zgadzam się, że zakończenie szokujące i ciekawi mnie, jakie będzie to filmowe. :) Udanej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :).
      Słyszałam, że zakończenie filmowe ma być inne, potem pojawiły się doniesienia, że nie wprowadzono drastycznych zmian. Obejrzę to sama się przekonam.

      Usuń
  19. Tyyyle książek, a do tego chyba wszystkie w moim guście. Zazdroszczę :)) Z twojego stosiku czytałam jedynie " Carrie" i "Miasteczko Salem".

    OdpowiedzUsuń