23 kwi 2014

Stosik z okazji Światowego Dnia Książki

Co prawda nie należę do ,,stosikowców", nie wstawiam zdjęć swoich zbiorów, choć wprost uwielbiam oglądać cudze książkowe stosy. Dzisiaj jednak zrobię mały wyjątek i też pochwalę się tytułami, które w najbliższym czasie mam zamiar przeczytać. W końcu Światowy Dzień Książki trzeba jakoś uczcić :)

Większość to tak zwane ,,zakupy własne", niektóre książki wygrałam w konkursie i pojawił się nawet jeden egzemplarz recenzencki.



 

Od góry:


Księżyce Jowisza Alice Munro - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Literackiego; premiera 21 maja 2014. Ja przepadłam już po kilku pierwszych stronach i mam głęboką nadzieję, że cały tom jest równie urzekający.

Tonąca dziewczyna Caitlín R. Kiernan - zakup własny. W prawie każdej recenzji tej powieści pojawiają się słowa ,,mroczna" i ,,niepokojąca". Jak dla mnie - to nie ma lepszej rekomendacji.


Nowy Jork
Magdalena Rittenhouse - zakup własny, upolowany na chwilowej przecenie na empik.com - 32 zł zamiast 45 to JEST promocja :). Miłości do NY ciąg dalszy. Poza tym, to Wydawnictwo Czarne, znaczy - można brać w ciemno, bo wiadomo, że to kawał dobrej książki.


Ciemno, prawie noc
Joanna Bator - wygrana na LubimyCzytac.pl. Perełka stosiku - z autografem. Dwie poprzednie powieści tej autorki mnie zachwyciły, teraz mam szansę zapoznać się z książką uhonorowaną Nagrodą Nike.


Brudny świat Agnieszka Lingas-Łoniewska - wygrana w blogowym konkursie. Autorka ma wiele fanek, co widać na blogach. Dla mnie będzie to pierwsze spotkanie z jej twórczością, zobaczymy co z tego wyniknie.


Wszystko zostaje w rodzinie Aneta Jadowska - zakup własny. Powiem krótko: Dora Wilk i jej kompania. Zaczytywałam się w trzech poprzednich tomach, więc i najnowszej powieści nie mogło u mnie zabraknąć.

Sto imion Cecelia Ahern - wygrana w blogowym konkursie. Autorkę znam tylko z powieści P.S. Kocham Cię, którą zaliczam do swoich ulubionych. Coś czuję, że ja i jej dalsza twórczość się polubimy :) Dodatkowo na wewnętrznym skrzydełku okładki widnieje zapowiedź najnowszej powieści Ahern - ja już z wyprzedzeniem nie mogę się doczekać.

Jej wszystkie życia Kate Atkinson - zakup własny. Zdobywczyni m.in. Goodreads Choice Awards 2013, tytułu przyznawanego przez czytelników. Książka, której anglojęzyczne wydanie swego czasu widziałam wszędzie. Czytelnicy chwalą, a ja mam zamiar się przekonać ,,o co ten szum".

Zimowa opowieść Mark Helprin - zakup własny. Rzekomo arcydzieło. Przed premierą bardzo intensywnie reklamowana. Wielopłaszczyznowość i realizm magiczny. Nowy Jork. Oby rzeczywiście była tak dobra jak mi się wydaje.

Złodziejka książek Markus Zusak - zakup własny. Książka, którą czytali chyba wszyscy oprócz mnie. Już od dawna chciałam się z nią zapoznać, a teraz mam dodatkową motywację w postaci ekranizacji. Jak powszechnie wiadomo - książka przed filmem.



To tyle. Zdecydowanie powyższe tytuły umilą mi oczekiwanie na premierę
City of Heavenly Fire C.Clare (już za 35 dni!) oraz Mr Mercedes S.Kinga 
(41 dni).

39 komentarzy:

  1. Zimową opowieść ja również nabyłam. Od wczoraj leży spokojnie na półeczce i czeka na moment kiedy ją w końcu stamtąd podniosę i poświęcę jej mnóstwo uwagi. Też mam nadzieję, że okaże się aż tak dobra, jak się wydaje. ;)
    Nieprawda, ja również nie czytałam Złodziejki. Piąteczka. :D
    A co do premiery tomu finałowego Darów Anioła, to ja jakoś specjalnie nie czekam. Utknęłam na stronie 251 tomu piątego i za cholerę nie mogę ruszyć dalej... :<
    Twój stosik pięknie się prezentuje, więc nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci przyjemnego zatapiania się w książkach. ^.^
    P.c.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piąty tom Darów Anioła też mnie nie zachwycił, zupełnie jak nie ta Clare. Finału trochę się obawiam, ale z drugiej strony i tak nie mogę się go doczekać. Liczę, że słaby piąty tom był tylko wyjątkiem :)

      Usuń
  2. Z twojego stosiku znam jedynie ,,Brudny świat'' oraz ,,Sto imion''. Obie książki wywarły na mnie ogromne wrażenie, więc mam nadzieję, że Tobie również przypadną do gustu. Reszty nie miałam okazji przeczytać, dlatego życzę miłej lektury i będę czekać na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny stosik! Dwie ostatnie pozycje widziałaś u mnie i mam nadzieję, że niebawem porównamy swoje wrażenia ;) Zazdroszczę książki "Jej wszystkie życia". Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny stosik. Czytałam z niego tylko jedną książkę, ale chętnie wszystkie bym poznała ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokaźny stosik. Jest czego pozazdrościć! :) Ja najchętniej skusiłabym się na "Księżyce Jowisza", "Ciemno, prawie noc", "Brudny świat", "Sto imion", "Złodziejkę książek", a także "Jej wszystkie życia".

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic z tego nie czytałam, więc tym bardziej będę czekała na twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciemno, prawie noc i Tonąca dziewczyna - to książki które chętnie bym przygarnęła.

    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pierwszy tom od Jadowskiej i niebawem biorę się za czytanie... Tonąca dziewczyna też wygląda zachęcająco. Życzę udanej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  9. mam prawie taki sam stos :) Jestem ciekawa, co napiszesz o Brudnym świecie i nowej Jadowskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem tego ciekawa :) Jadowska do tej pory mnie nie zawiodła i mam nadzieję, że ten raz będzie taki sam. Brudny świat to dla mnie totalna nowość, autorki nie znam, ale liczę na pozytywne wrażenia.

      Usuń
  10. Jestem ogromnie ciekawa Zimowej opowieści i Jej wszystkich żyć. Muszę w końcu dorwać te książki! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz Brudny Świat?? o.O oooo <3 zazdroszczę takiego stosiku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mam i baaardzo ciekawa jestem zawartości :)

      Usuń
  12. Pozazdrościć!! :D
    "Złodziejka książek" <3

    OdpowiedzUsuń
  13. U la la niezłe zdobycze. Ciekawe tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Złodziejkę" bardzo, bardzo polecam, niesamowita książka. :) I też czekam na "City of heavenly fire", już nie mogę się doczekać. Przyjemnej lektury życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Słyszałam dużo dobrego o ,,Złodziejce...", dlatego już nie mogę doczekać się lektury :)

      Usuń
  15. Noo ciekawa jestem, czy spodoba Ci się "Zimowa opowieść", która na mnie, niestety, nie zrobiła super pozytywnego wrażenia, choć głównie dlatego, że gatunek mi nie podszedł. "Złodziejkę książek" już mam, w tym miesiącu nabyłam również "Sto imion" (co do "P.S. Kocham Cię" - zdecydowanie wolę ekranizację ;) ) i "Jej wszystkie życia". Z kolei Munro i Bator zamierzam kiedyś poznać - wypadałoby w końcu, tak myślę ;). Pięknie się prezentuje Twój stos, fajnie, że zechciałaś się nim - choć tylko wirtualnie - podzielić. Życzę udanej lektury; powyższe książki na pewno umilą Ci czas oczekiwania na Clare i Kinga :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Munro do tej pory znam z tylko jednego tomiku, ,,Księżyce Jowisza" to moje drugie spotkanie i jak na razie - bardzo udane. Bator mi akurat bardzo się spodobała, ale wiem, że nie każdy ma z jej prozą po drodze.

      Usuń
  16. O kurde, ale gigant stosik, piękny jest :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, mogę się tylko z tobą zgodzić :)

      Usuń
  17. Bardzo zazdroszczę stosiku:)
    W przyszłym tygodniu mam zamiar zabrać się za ,,Wszystkie jej życia".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na recenzję - choć książkę już mam, to chętnie przeczytam o twoich wrażeniach z lektury :)

      Usuń
  18. "Jej wszystkie życia" czytałam i spodobała mi się. Bardzo oryginalny pomysł na fabułę. Podebrałabym Ci natomiast "Zimową opowieść" oraz "Złodziejkę książek" :)
    Przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pokaźny stosik! Z chęcią przygarnęłabym kilka pozycji. ;p
    Zapraszam na rozdanie książkowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie podkradłabym Ci "Zimową opowieść" i "Tonącą dziewczynę" :) Już nie mogę się doczekać Twoich recenzji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a ja nie mogę się doczekać, kiedy przeczytam te książki :)

      Usuń
  21. Kurczę... już od dawna mam ochotę kupić "Zimową opowieść". Chyba wezmę to pod uwagę, kiedy wyskoczę na następne zakupy do empiku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ,,kupił" Nowy Jork i oprawa graficzna książki :) Zobaczymy, czy nie dostanę po uszach za ocenianie książki po okładce.

      Usuń
  22. "Sto imion" już przeczytałam i bardzo mi się podobało - też coś czuję, że przyjaźń z książkami pani Ahern będzie długa i owocna. ;) Za to "Tonąca dziewczyna" czeka na mojej półce na lepsze jutro - wciąż mam zbyt mało czasu, żeby po nią sięgnąć i należycie się nad nią zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  23. "Złodziejka książek" jest cudowna :)
    Również niecierpliwie czekam na finał Darów Anioła :) Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny stosik! "Złodziejkę książek" też mam u siebie i nie mogę się doczekać lektury, bo słyszałam mnóstwo pozytywnych opinii. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Interesujący stosik ;D Niektóre z nich bym podkradła hehe.
    Pozdrawiam ^^
    http://swiat-w-dloniach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. "Nowego Jorku" to ci szczerze zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Sto imion bym Ci podkradła! A Brudny Świat ciekawy, choć to pierwsza ksiażka autorki, więc nie jest tak dopracowana jak reszta..Niemniej jednak mam nadzieję, że Ci się spodoba :)
    A stosik piękny!

    OdpowiedzUsuń
  28. "Złodziejkę" czytała i polecam. Za to BARDZO zazdroszczę "tonącej dziewczyny"!!! Temat książki jest mega ciekawy i intrygujący. W dodatku książka wydana jest w ramach "Uczty wyobraźni" i to już jest dla mnie największa rekomendacja :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystko zostaje w rodzinie- cuudna <3 Uwielbiam tę serię :)

    OdpowiedzUsuń