31 gru 2013

Książki w 2013 – jakie tytuły warto zapamiętać, o których z kolei lepiej zapomnieć


Książkowy rok 2013 obfitował w wiele niespodzianek, zarówno tych, które ucieszyły moje czytelnicze serducho, jak i tych, które niekoniecznie wywołały zadowolenie. Pod względem ilościowym licznik na LubimyCzytac nabił 110 książek, podczas gdy jego kuzyn z Goodreads wskazuje niewiele większą ilość 113. Co prawda nie czytam wyłącznie po to, by nabijać sobie statystyki, ale skoro koniec roku to czas podsumowań, to czemu by o tym nie wspomnieć ;)

A jak z jakością?

Przeglądając tegoroczną półkę i zwracając uwagę na moje opinie oraz oceny, muszę powiedzieć, że (na całe szczęście!) przeważają książki, których lektura była dla mnie satysfakcjonująca. Zdecydowałam się na ranking z przymrużeniem oka, choć recenzje i oceny są jak najbardziej serio ;) Nie wszystkie przeczytane książki znalazły się w tym rankingu, wybrałam tylko najlepsze, najtragiczniejsze i te, które wzbudziły największy zawód.


Zapraszam was na… 

 


PLEBISCYT KIJA I MARCHEWKI
Czyli kogo ochrzanić, kogo pochwalić 



Marchewki 2013, czyli kogo głaszczemy po głowie i zachęcamy do dalszej pracy  
najwyżej oceniane

Przekleństwa niewinności - Jeffrey Eugenides 
The Edge of Never





,,Wanderlove” - Kirsten Hubbard

,,Blue is the warmest color” - Julie Maroh

,,Kobieta na krańcu świata 2” i ,,Przesunąć horyzont” – Martyna Wojciechowska

,,Forbidden” – Tabitha Suzuma

,,Chustka” – Joanna Sałyga

,,Ja, Ozzy. Autobiografia” - Osbourne Ozzy
9807262Blue Is the Warmest Color
,,Impulse” i ,,Perfect” – Ellen Hopkins

,,Wróżbiarze” – Libba Bray















Kije i deski 2013, czyli… bez kija nie podchodzić, zabić dechami, nie dotykać
najniżej oceniane 
 
Thoughtless (Thoughtless, #1)16102004 
 



,,Dotyk Crossa” – Sylvia Day

,,Płomień Crossa” – Sylvia Day




 











Pomiędzy kijem a marchewką, czy szare osiołki
przeciętne, nie sprostały pokładanym w nich nadziejom

17383918 



,,Pod kopułą” - Stephen King


,,Under the never sky” – Veronica Rossi 
City of Lost Souls (The Mortal Instruments, #5) 












To już koniec na dziś i na ten rok ;)
 

Życzę Wam, aby rok 2014 obfitował w niesamowite zdobycze książkowe; by spełniły się wszystkie Wasze marzenia i plany- czy to te dotyczące zdrowia, czy pieniędzy, rodziny albo podróży; by zapał i chęci nie opuszczały Was ani na krok i by nadchodzący rok był jeszcze lepszy od poprzedniego ;)

12 komentarzy:

  1. Nie znam żadnej książki z twojej listy ale zwrócę na nie uwagę zwłaszcza na te smakowite marchewki ;))
    I jeszcze serdeczne życzenia, aby każdy następny rok przynosił Ci wszystko to, co w życiu najpiękniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Angelfall i mnie się podobało :) Natomiast czytam właśnie Na krawędzi nigdy i naprawde nie czaję, co jest ekstra w tej książce - co prawda pomysł spoko, czyta się nieźle i w ogóle, ale polskie wydanie jest strasznie wulgarne (mam egz. przedpremierowy i po prostu nie wiem, czy to wina tłumacza, czy już taki "urok" tej książki.....) Zobaczymy - może jeszcze mnie ta książka czymś zaskoczy - jestem w połowie...
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa twojej recenzji do Na krawędzi nigdy ;) Tak myślę i myślę o tej wulgarności i aż chyba będę musiała jeszcze raz zajrzeć do mojego angielskiego wydania, zeby zobaczyć, co ewentualnie w polskim przekładzie mogło nabrać na ostrości.

      Dzięki za życzenia :)

      Usuń
  3. Ciekawe podsumowanie ;) Dla mnie też ,,Requiem” takie bez szału - jak na finał serii. Podobnie z dalszymi losami bohaterów Darów Anioła - tysiąckroć wolę prequel. Dla mnie bez szału też z "Angelfall"
    W styczniu już premiera ,,The Edge of Never" - także coraz bardziej przekonuję się do kupna. Coraz bardziej przekonuję się też do lektury serii od Michelle Hodkin.
    A co do "Dziewczyny w stalowym gorsecie"... to teraz ją męczę XD

    Najlepszego w 2014! Samych udanych lektur!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oryginalne i ciekawe podsumowanie ;) Takie blogowe Oskary ;P Z książek, które Ci sie podobały czytałam jedynie Wróżbiarzy i byłam zauroczona, cudowna książka. ;) Gratuluję wyników i życzę jeszcze lepszych w następnym roku(właściwie to w tym) :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy ranking :) już wiem jakich książek lepiej unikać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na liście książki z każdej Twojej kategorii, ale teraz wiem, za które najpierw się zabierać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny ranking! :)
    Nie znam wszystkich książek z Twojej listy, ale te ciekawsze na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. The evolution of mara już na mnie czeka nie mogę się doczekać ! :D Aczkolwiek nie zgadzam się z Twoją oceną "Dziewczyny z stalowym gorsecie" bardzo mi się podobała ta książka, no i "miasto zagubionych dusz" moim zdaniem najlepsze ze wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to czasem lubię mawiać: ilu czytelników, tyle opinii :) Mara raczej nie powinna cię zawieść i ostrzegam, że po przeczytaniu drugiego tomu czekanie na trójeczkę to męczarnia ;)

      Usuń